Dokładamy wszelkich starań, aby nasze wydarzenie było dostępne dla wszystkich osób, które zechcą w nim uczestniczyć. Osoby ze szczególnymi potrzebami wynikającymi z niepełnosprawności/stanu zdrowia/sytuacji życiowej, które chciałyby, żebyśmy uwzględnili ich potrzeby podczas wydarzenia, prosimy o kontakt z organizatorami do czwartku 11.05.2023, aneta.mackowiak@rockwool.com lub kontakt@wozkowicze.pl Potrzeby zgłoszone po tym terminie również postaramy się spełnić, ale nie możemy zagwarantować pełnego wsparcia.
W dobie, kiedy kulturę przedsiębiorstwa w świadomości społecznej definiuje społeczna odpowiedzialność biznesu, pracodawcy próbujący aktywnie wpływać na kreowanie rynku pracy otwierają się na te grupy społeczne, które z różnych powodów zostały pominięte w działaniach biznesowych.
Ogromny i niewykorzystany potencjał dla dzisiejszego rynku pracy stanowią Osoby z Niepełnosprawnościami, z których aż 2,3 mln pozostawało biernymi zawodowo w II kwartale 2022 roku. Coraz częściej o Osobach z Niepełnosprawnościami mówi się poprzez pryzmat korzyści, jakie mogą wnieść do przedsiębiorstwa. Jest to między innymi: budowanie wizerunku organizacji różnorodnej, głęboki wymiar społeczny związany ze zmianą mentalności, czy bardziej mierzalne gratyfikacje związane z rządowym systemem dofinansowania zatrudnienia.
Ideą, jaka przyświeca Hybrydowym Targom Pracy dla Osób z (Nie)pełnosprawnościami, jest promowanie aktywności zawodowej i społecznej Osób z Niepełnosprawnościami, a także promocja pracodawców z sektora usług biznesowych gotowych i otwartych na zatrudnianie tej grupy. Celem jest również przełamanie schematu o stereotypowych stanowiska pracy (takimi jak ochrona czy sprzątanie ) dostępnych dla osób z niepełnosprawnościami. Zależy nam na zaproszeniu tej grupy do rozwoju swojego potencjału na otwartym, inkluzywnym i dostępnym rynku pracy sektora usług biznesowych, który pozostaje jednym z najszybciej rosnących sektorów polskiej gospodarki. Sektor nowoczesnych usług biznesowych w Polsce tworzy obecnie miejsca pracy w 1 714 centrach obsługi procesów biznesowych (BPO), usług wspólnych (SSC/GBS), IT oraz centrach badawczo-rozwojowych (R&D), w których zatrudnionych jest łącznie ponad 400 tysięcy pracowników. Jeśli chcesz w jednym miejscu poznać pracodawców, porozmawiać z rekruterami, znaleźć pracę w firmach z sektora usług biznesowych w Poznaniu, a także wziąć udział w interesujących wykładach i warsztatach online i offline – to wydarzenie jest dla Ciebie!
15 maja 2023
Godz. 10-14
Biuro ROCKWOOL GBS
Nowy Rynek ul. Wierzbięcice 1B Poznań
Budynek jest w pełni dostosowany dla osób z niepełnosprawnościami.
Dokładamy wszelkich starań, aby nasze wydarzenie było dostępne dla wszystkich osób, które zechcą w nim uczestniczyć. Osoby ze szczególnymi potrzebami wynikającymi z niepełnosprawności/stanu zdrowia/sytuacji życiowej, które chciałyby, żebyśmy uwzględnili ich potrzeby podczas wydarzenia, prosimy o kontakt z organizatorami do czwartku 11.05.2023, aneta.mackowiak@rockwool.com lub kontakt@wozkowicze.pl Potrzeby zgłoszone po tym terminie również postaramy się spełnić, ale nie możemy zagwarantować pełnego wsparcia.
Misją Fundacji Wózkowicze jest przełamywanie stereotypów dotyczących osób niepełnosprawnych. Zachęcanie i motywowanie ich, aby wychodzili z domu, rozwijali swoje pasje i żyli normalnie, tak jak osoby pełnosprawne.
Uświadamiamy, że niepełnosprawny nie znaczy gorszy. Budujemy pozytywne relacje.
Integrujemy i łączymy osoby na wózkach z resztą społeczeństwa, tak aby by były one obecne w życiu codziennym bez względu na swoje możliwości czy ograniczenie. Pokazujemy, że niczym się od siebie nie różnimy, a ograniczenia są tylko w naszych głowach.
Fundacja Wózkowicze jest organizacją pozarządową, której celem jest działalność na rzecz osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach ich rodzin i przyjaciół. Powstała w marcu 2016 roku z inicjatywy Agnieszki i Sebastiana – osób poruszających się na wózkach z dużym doświadczeniem w pracy na rzecz osób niepełnosprawnych i społeczeństwa obywatelskiego, inicjatorów i twórców wielu akcji społecznych i uświadamiających.
Grupa ROCKWOOL jest światowym liderem w produkcji rozwiązań z wełny skalnej. Pierwsza fabryka powstała w Hedehusene w Danii w 1937 roku. W Polsce po raz pierwszy ROCKWOOL zagościł w 1993 roku, natomiast w 2016 roku firma otworzyła centrum kompetencyjne ROCKWOOL GBS w Poznaniu, a później także w Warszawie, które zajmuje się kompleksowym wsparciem biznesu w zakresie finansów, IT, badań i rozwoju, inżynieringu, zakupów oraz marketingu.
ABSL (Association of Business Service Leaders) – Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych, organizacja zrzeszająca firmy z sektora nowoczesnych usług biznesowych. Należy do niego ponad 240 największych firm reprezentujących sektor, w którym zatrudnionych jest ok. 400.000 osób.
Archer Daniels Midland Company (ADM) jest światowym liderem w dziedzinie żywienia ludzi i zwierząt oraz czołową światową firmą zajmującą się produkcją i przetwórstwem produktów rolnych.
ADM Poland jest nowoczesnym Shared Servicem Finansowo – Księgowym. Nasze zespoły na co dzień zajmują się wsparciem biznesu w konkretnych obszarach finansowych. Codziennie współpracujemy ze spółkami na całym świecie i posługujemy się wieloma językami europejskimi i ¬nie tylko. Stawiamy na innowację! Jesteśmy firmą, która umożliwia pracownikom rozwój, poszerzanie wiedzy biznesowej oraz procesowej, bo postęp jest dla nas kluczem do sukcesu, a firmę charakteryzuje podejście continuous improvement, czyli niezmiennie dąży do¬ doskonalenia i optymalizowania procesów oraz pracy
Carlsberg Shared Services liczy ponad 450 pełnych pasji ludzi, którym nie brakuje pomysłów aby zoptymalizować procesy wspierające synergię w całej Grupie Carlsberg. Jesteśmy sercem Carlsberga, wspomagając procesy księgowości, planowania finansowego, zakupów, audytu i kontroli wewnętrznej, logistyki czy sprzedaży. Wspólnie pracujemy i rozwijamy się, jednak stawiamy przede wszystkim na budowanie pozytywnej atmosfery codziennej pracy w różnorodnym środowisku, gdzie każdy czuje się częścią organizacji.
Franklin Templeton jest globalną organizacją finansową z siedzibą w San Mateo w Kalifornii. Firma poszukuje kandydatów z różnorodnym wykształceniem i doświadczeniem, zarówno studentów, jak i absolwentów. Działy, do których rekrutacje prowadzone są najczęściej to: finanse, analiza finansowa, księgowość (funduszy), marketing, zarządzanie ryzykiem, HR. Franklin Templeton chętnie wspiera wszelkie inicjatywy podejmowane przez pracowników: grupy zainteresowań, wydarzenia promujące szeroko rozumianą różnorodność, wolontariat oraz akcje charytatywne.
Grant Thornton to jedna z wiodących organizacji audytorsko-doradczych na świecie. W Polsce działamy od 30 lat, tworząc niemal 900-osobowy zespół fantastycznych ludzi z pasją. Wspieramy naszych Klientów, świadcząc dla nich usługi audytorskie, doradcze i outsourcingowe. Cenimy współpracę z osobami, które są takie jak my: odpowiedzialne, kreatywne, stawiające na komunikację, współpracę i rozwój. Umiejętności analityczne, znajomość j. angielskiego i zainteresowanie finansami będzie Twoim atutem. W zależności od zespołu możesz pracować zdalnie, hybrydowo lub stacjonarnie
Firma John Deere jest światowym liderem w produkcji maszyn rolniczych, w tym ciągników, kombajnów, pras, sieczkarni, opryskiwaczy oraz ładowaczy czołowych, a także maszyn do pielęgnacji terenów zielonych. Firma została założona w 1837. Obecnie posiada ponad 100 lokalizacji na całym świecie i zatrudnia około 76 000 pracowników. Od grudnia 2017 roku działa John Deere Business Service Center, które obsługuje wewnętrznych Klientów firmy John Deere z różnych stron świata.
Miele jest wiodącym na świecie producentem wysokiej klasy urządzeń gospodarstwa domowego, w tym m.in. piekarników, ekspresów do kawy, pralek, zmywarek.
Założona w 1899 roku firma posiada 8 zakładów produkcyjnych w Niemczech. Na całym świecie to rodzinne przedsiębiorstwo, zatrudnia około 22.300 pracowników. Obecnie jest prowadzone przez czwarte pokolenie założycieli. Miele Global Services w Poznaniu (MGS) – część Grupy Miele – zostało utworzone we wrześniu 2019 roku w celu świadczenia usług dla Miele na całym świecie. MGS obsługuje m.in.: księgowość, controlling, back office sprzedaży, zaopatrzenie i raporty.
Jesteśmy nowoczesnym centrum usług wspólnych, oferującym wsparcie operacji biznesowych i komplementarne usługi dla innych europejskich spółek należących do Grupy Volkswagen. Otwierając się na nowe wyzwania biznesowe i odpowiadając na potrzeby rynku, nieustannie poszerzamy zakres świadczonych usług. Nasza główna siedziba, od początku istnienia firmy, znajduje się w centrum Poznania, nad Wartą. W 2021 roku otworzyliśmy Oddział w Toruniu, nową przestrzeń wspierająca dynamikę naszych operacji. Aby zapewnić najwyższą jakość i płynność usług jesteśmy aktywni nie tylko na lokalnych rynkach pracy, ale także na obszarze całego kraju, oferując atrakcyjne i stabilne warunki zatrudnienia.
Fundacja TAKpełnosprawni promuje zatrudnienie i inkluzję osób z niepełnosprawnościami na otwartym rynku pracy. Organizacja powstała, aby wspierać dwie ważne dla nas grupy: pracowników z niepełnosprawnościami szukających zatrudnienia oraz świadomych pracodawców gotowych do tworzenia różnorodnych zespołów. Jesteśmy instytucją, która dodaje skrzydeł kandydatom i realnie walczy ze stereotypami w polskich firmach.
Działamy tak, aby mieć pewność, że nasi kandydaci trafią do świadomych organizacji. Dlatego każde przedsiębiorstwo, które chce z nami współpracować i zaprosić osoby z niepełnosprawnością do swoich struktur, przechodzi proces weryfikacji. W razie potrzeby otrzymuje od nas wsparcie.
Jesteśmy reprezentantem na Polskę globalnej sieci ILO Global Business and Disability Network – międzynarodowego forum firm i organizacji, które wymieniają się praktykami i współpracują na rzecz większej obecności osób z niepełnosprawnością na otwartym rynku pracy. Jeśli Twoja organizacja chce być częścią tej inicjatywy, dołącz do nas.
Na stoisku Miasta Poznań będzie można uzyskać informacje i porady z zakresu:
– ulg i uprawnień osób z niepełnosprawnościami,
– zwrotu pracodawcom kosztów związanych z tworzeniem lub przystosowaniem stanowisk pracy,
– udzielaniem środków na rozpoczęcie działalności gospodarczej dla osób z niepełnosprawnościami,
– zwrotu kosztów szkoleń organizowanych przez pracodawców dla pracowników z niepełnosprawnością.
Przy stoisku Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych będą dostępne informacje między innymi o:
Zakład Ubezpieczeń Społecznych jest państwową jednostką organizacyjną posiadającą osobowość prawną. Zadania ZUS wyznaczane są przez ustawodawcę.
Realizacja tych zadań zależy natomiast od zastosowania przez nas skutecznych narzędzi i
procedur. Zakład Ubezpieczeń Społecznych jest ważną społecznie instytucją powołaną
z jednej strony do wypłacania należnych świadczeń osobom ubezpieczonym, z drugiej – do
pobierania i ewidencjonowania składek stanowiących główne źródło finansowania
świadczeń.
Za priorytetowe zadanie uważamy zawsze wypłatę emerytur i rent.
Nadrzędną jednostką organizacyjną ZUS jest Centrala Zakładu Ubezpieczeń Społecznych z
siedzibą w Warszawie.
II Oddział ZUS w Poznaniu jest jednym z 43 oddziałów działających na terenie kraju. Naszym
zadaniem jest przede wszystkim bezpośrednia obsługa klientów w sprawach ubezpieczeń
społecznych.
W ramach II Oddziału ZUS w Poznaniu obsługujemy klientów w Poznaniu przy ul. Starołęckiej
31 i 9 jednostkach w terenie.
II Oddział ZUS w Poznaniu wypłaca świadczenia dla 70 tysięcy świadczeniobiorców z powiatu
poznańskiego, w tym dla 29 tysięcy rencistów i blisko 41 tysięcy emerytów.
Wykonując swoje zadania kierujemy się założeniami zapisanymi w Misji i Wizji ZUS. Wizją
ZUS jest status innowacyjnej instytucji zaufania i zabezpieczenia publicznego,
misją zaś profesjonalna obsługa klientów przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii i
potencjału pracowników.
Istotnym elementem misji jest również efektywne zarządzanie środkami publicznymi.